Recenze – The Surge 2

Jeden z nejlepších klonů Dark Souls má pokračování , ale jak blízko se dostal k pravé podstatě Souls her ?

Dark Souls III byl vydán teprve před třemi roky a přesto se to zdá, jako věčnost, protože FromSoftware oznámil konec franšízy a naznačil, že jakékoli budoucí hry budou spíše duchovní než doslovné pokračování. Nemůžu si pomoct, ale jako fanoušek Souls her mě tohle rozhodnutí FromSoftwaru zamrzelo, a mé tužby směřovali k titulu, který je Souls žánru aspoň trošku podobný, a jako odpověd na mé prosby přišlo The Surge 2.

Do jaké míry se FromSoftware v budoucnu vrátí do vzorce SoulsBorne, není jasné. Sekiro: Shadows Die Twice měl mnoho podobností ohledně herního stylu, ale záměrně se snažil tvářit jako něco jiného. A zatímco tajný Elden Ring je popisován jako „přirozený vývoj“ temných duší, není známkou toho, že to brzy vyjde. Což znamená, že v tuto chvíli je jedinou možností podobné zkušenosti , již předtím zmiňované The Surge 2 .

Útěk z vězení, který je zahrnut v Jericho City (které má obrovskou zeď kolem sebe), které je ovládáno robotickými formami života a celá oblast byla umístěna do karantény. Ale i přes slibné nastavení není příběh moc poutavý.

Hlavní herní mechanika však stále spočívá v tom stejném jako v původním The Surge, a to pokusit se spojit dost technologického šrotu (duše, jinými slovy), abyste vylepšili své brnění,zbraně a připravili se na různé Bosse.
Medbays fungují přesně jako Bonfiry v Dark Souls a zatímco oni všichni mají sci-fi jména, většina zbraní je v podstatě jen high-tech meč nebo sekera. Největší změnou je, že jednoduchý parry z originálu byl nyní nahrazen jedním, který musíte ručně ovládat, což je zajímavá výzva.

Existují i ​​další drobná vylepšení, jako je schopnost okamžitě přepínat mezi několika vámi vytvořenýma Loadautama, v závislosti na nepříteli, kterému čelíte. Další nová věc je komunikační systém založený na grafitech, které může jeden z hráčů položit, a druhému slouží jako poznámka či rada, stejně tak jak to bylo v Dark Souls. Nakonec nejjedinečnějším rysem hry zůstává schopnost rozebírat nepřátele.

Největší problém pro The Surge 2 je, že mi hra připadá, jako krok zpět od originálu. Boj je o něco více záživnější, ale bitvy s Bossy jsou zklamáním. Jsou velmi podobné a k jejich poražení již nepotřebuji radikálně odlišné taktiky.

Umístění ve městě mi připadá rozmanitější než prostředí první hry. Zničená architektura a podzemní tunely jsou téměř stejné, ať jste kdekoli a kdykoli.

Vizuální stránky mají také své problémy na technické úrovni, se spoustou trhlin, trhavých textur a časté kolísání snímků.

Od roku 2014 se vývojář Deck13 živí téměř výhradně prostřednictvím klonů DarkSouls, například Lords Of The Fallen,a začali se do toho dost dobře dostávat. Je škoda že vydání hry bylo dosti uspěchané. Výsledkem je, že do žánru jako celku nepřidává absolutně nic . Myšlenka sci-fi verze Dark Souls je stále velmi přitažlivá, ale The Surge 2 není ani trošku blízko k naplnění tohoto potenciálu.

Hodnocení 10/10

Hra je dostupná na platformách