Overwatch – recenze

Z úvodních videí se mi zdálo, že Overwatch by mohl být první nepovedené dílo Blizzardu. Zpětně když nad touto myšlenkou uvažuji. Uvědomuji si, jak moc jsem se mýlil. Krásná grafika společně s užasnou optimalizací a hratelností, utvořilo ze hry nezapomenutelný zážitek. Hra až neuvěřitelně dobře balancuje na hraně FPS hry a Fantazy. Hra i po necelých 100 hodinách hraní pořád baví, navíc rankovací systém, který se resetuje každé dva měsíce, vás nutí hrát hru víc a víc, jelikož pocit z toho že stoupáte na světovém žebříčku nahoru je k nezaplacení.

Princip hry:

O čem vlastně Overwatch je? Ze začátku jste rozdělen do dvou týmu. Váš úkol se přitom mění podle herních módu, který si zvolíte. Ve hře jsou dostupné 4 základní módy, a to Assault, Control, Escort a Hybrid.

  • Assault – Proti sobě nastoupí obránci a útočníci. Úkolem útočníků je získat dva body. Po získaní prvního bodu se vám ukáže pozice druhého bodu. Celé toto je ještě ztíženo faktem, ohledně spawn point obránců, který je pořád na stejném místě, zatímco spawn point útočníků se mění podle bodu, který získaly. Druhý bod bývá většinou ve velké blízkosti spawnu obránců
  • Control – Tentokrát se z obou týmu stávají útočníci, i obránci. Vaším úkolem je získat bod uprostřed mapy, a udržet ho do tak dlouho, dokud váš tým nezíská potřebná procenta na výhru. Druhý tým má stejný úkol, což ho staví do role útočníka, který musí získat bod pro sebe, aby ho následně mohl bránit a dohnat vás v procentech, nebo předehnat
  • Escort – Jeden tým tlačí vozík, aby zvítězil, musí vozík dostat do cíle. Druhý tým jim v tom brání
  • Hybrid – Hybrid je propojení Assaultu a Escortu. Získáte bod, a to vám odemkne vozík, který následně musíte dovézt do cíle, zatím co druhý tým vám vaší práci stěžuje.

Dále se ve hře nacházejí dva rozdílné druhy zápasů. Normálka, kde vám jde jen o to, si ze srandy zahrát a neřešíte jestli prohrajete nebo ne, a kompetetivní, který se odemkne až v levelu 25, a pomocí ranků vás nabádá se pořád zlepšovat, a tím stoupat dál.

Poslední dva herní módy, které je nutno zmínit jsou Game Browser a Arcade. Game Browser jsou servery hráčů, kteří si upravily herní mechaniky, a tím vytvořili nové herní módy, jako například OnlyHeadShot, 6 hrdinů vs 1 boss a podobné. Zatím co Arcade je kolekce různých herních módů, jenž se každý týden střídá. Nalezneme tu třeba 3 vs 3, 1 vs 1, nebo Total Mayhem, kde každý z hrdinů má rychleji ultimátky, kratší CD a více životů.

Příběh:

Několik desítek let v budoucnosti žijeme v období technické vyspělosti a prosperity. Lidé už znají technologii teleportace, lítajících aut, až po velmi vyspělou umělou inteligenci. Nejznámější roboti té doby, jménem omnics, byly vytvořeni za účelem podpořit výrobu ostatních produktů. Lidé žily v naprosté harmonii s omnicky, do doby zlomu.
Po krachu společnosti Omnica corporation, byly výrobní stroje, které tvořily omnicky nakažený virem jménem “Božský”, jenž okamžitě ovládl všechny fabriky a začal produkovat obrovské množství ozbrojených omnicov, hlavně třídy Bastion a Titan, kteří následně zatočily na lidi. To byl začátek první omnické krize.

Proti nim byl zformovaný první útoční tým s jménem Overwatch. Byl tvořen z 6 lidí z celého světa. Jeho členové byli: Jack Morrison (Soldier 76) Gabriel Reyes (Reaper) Z USA, Ana Amari z Egypta (matka Pharah), Torbjörn Lindholm ze Švédska, Reinhardt Wilhelm z Německa a Liao (kterého příběh ještě neznáme).

Po zahnaní omnické krize, Overwatch pokračoval v pomáhání po celé zemi, nabral další hrdiny a pomalu se rozrůstal. S příchodem nových členů se postupem času začlo na jméno Overwatce pohlížet ve zlém. Začali se rozšiřovat zprávy o porušovaní lidských práv a korupci. To vedlo k rozpuštění celého týmu. Otázkou je. “Bude to na furt ?”

Po rozpuštění týmu Overwatch, se na světě rozmohli korporace, které jako jediný úkol měli uškodit neviním lidem. Vedlo to až tak daleko, že jedna z korporací provedla atentát na Tekhartha Mondatta, lídra omnických mnichů a šiřitele myšlenky rovnocennosti lidí a robotů.

Tento konflikt je důvodem, proč jeden z členů Winston, začal znovu uvažovat o svolaní všech agentů Overwatch.

Pocity z hraní:

Upřednostňoval jsem vždy hrdiny, kteří spíše dmg způsobovali, než od něj pomáhali, ale zde jsem se rozhodl jinak. Role Supporta mi zde neskutečně sedla, ale i tak si čas od času dopřeji trošičku zábavy a zahraji si například Bastiona, Pharah nebo Junkrata. Tyto tři hrdinové jsou ztělesnění útoku, v rukách hráče, se zkušenostmi z jiných fps her, zde budete stejně jako já drtit nepřátelské linie, nebo pokud chcete někoho, který umí způsobit dmg ale také dokáže pomoci týmu, tak dokonalý příklad toho je Reinhardt. Opravdu dost jsem si ho oblíbil. Není tak těžký na zahraní, ale jeho síla pramení v jeho obrovském raketovém kladivu a obrovském plazmovém štítu.

Ale i přesto že ta hra působí pohádkově, myslím tím ten styl artu, tak si občas budete trhat vlasy na hlavě, a řvát po celé místnosti. Přesto že si troufnu říct že Escort je nejlehčí ze všech herních módů. Zaručeně vás párkrát přivedl do bodu varu. Jak už jsem sám řekl, jediným úkolem vás, jako útočníků je, že máte stát v blízkosti vozíku, aby jste ho tlačily. Přesto potkáte minimálně v každé druhé hře spoluhráče, který možná ani neví, že nějaký vozík máte tlačit.

Další věc kvůli které se vracím do hry jsou eventy, při kterých krom nových herních módů přibývají i skiny, emoty a další… Můžeme se dočkat herních módů jako je Fotbal, PVE nebo koulování se sněžnými koulemi.

Hodnocení:

9 z 10

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *