GreedFall – Recenze

Od této rozlehlé fantasy RPG jsem se nemohl odtrhnout. Hned po dohraní Kampaně, jsem se začal věnovat experimentovaní s postavami, a zkoušením různých průchodů hry, a vcelku jsem se při hraní GreedFall dosti vyblb. To, co jsem dosud hrál, bylo zábavné a fascinující, ale také trošku drsnější.

Mnoho úkolů v prologu spočívá v procházení po poněkud malém (ale otevřeném) městském prostoru za účelem komunikace s různými lidmi. Což mně ze začátku od hry docela odrazovalo. Později ve hře se úkoly přesunou do rozlehlejších oblastí, kde questy nabírají obrátky, a mně jako hráče bavily o dost víc. Občasná komunikace s QuestGiverem mi přišla až moc natáhlá na čase. Ve většině úkolů má hráč slovo v tom, jak se výsledek questu bude vyvíjet. Kolikrát obyčejná odpověd „zabít“ nebo „nechat někoho žít“ dokáže plně změnit vývoj hry.

Pokud investujete dostatek pointu do LockPicku, nebudete muset používat přesvědčovací schopnosti, aby jste někomu změnil názor, ale rovnou budete schopni vkrást se mu do domu, a získat tak nějaké pěkné vybavení z truhly. Od začátku hry vaše postava (Na začátku si vyberete mezi můžem a ženou) narazí na četné okamžiky volby, a nemyslím si, že existuje způsob, jak uspět ve všech z nich v jednom průběhu hry. Mám ráda, jak silně GreedFall ovlivňuje volbu a okamžitě jsem chtěl hru restartovat, abych viděl, jak by se věci lišily, kdybych si vybral jiné talenty nebo zvolil jinou odpověd.

Obtížnost hry, která se dá nastavit pomocí čtyř nastavení, se také trochu liší v tom, že každá úroveň mění zážitek, a nejen výzvu. Jedna možnost způsobí, že hra bude více zaměřena na příběh (s diplomatičtějšími přístupy než dojde na kontakt s mečem), zatímco další je o boji a vylepšení vaší postavy.

Bojový systém je solidní, a poskytuje jak melee, tak magické údery. Můžete použít kouzla k uzdravení, nebo se spoléhat že některý z Vaších společníků vás vyléčí, pokud má na to kouzlo. Dodge a parry jsou implementovány pěkně, a většina nepřátel poskytuje nějaký druh pohybu nebo útoku, který můžete vyblokovat nebo vykrýt.

Boj můžete kdykoli zastavit a vstoupit do taktického menu, kde můžete použít různé lektvary, výstroj a kouzla, a nebo si také prohlédnout nepřátelské síly, nebo jen zkontrolovat situaci, ve které se nacházíte. Doposud byla nepřátelská rozmanitost problémem. Každá část otevřeného světa byla naplněna jedním nebo dvěma nepřátelskými typy.

Zkoumání otevřeného světa stojí za to a je docela k užitku, jelikož můžete najít po světe různé truhlice. Najdete zde také spoustu zbraní a výzbroje, některé můžete použít, jiné nemůžete – znovu odraz toho, jak utratíte své body za atribut. Volba znovu vstupuje do hry v otevřeném světě a budování postav, protože můžete najít jeskyni, která může být zničena, ale potřebujete know-how ve vědě a alchymii, abyste vytvořili předmět, který vám dostat se dovnitř.

Od toho, co jsem dosud hrál, je GreedFall velkým krokem od poslední hry od vývojářů Spiders a to Technomancer, i když její základ je svým designem podobná.Hru bych doporučoval jak fanouškům Diabla, tak i někomu, který v životě diablovku neviděl, hra je zábavná a minimálně na několik hodin vás zabaví.

Hodnocení 8/10

Platforma: PC

Recenzoval: Onifus

Hra je dostupná na platformách

Děkuji za poskytnutí hry firmě Comgad

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *