Fortnite, hra nové generace hráčů – recenze

Hádám, že pokud sledujete tuto stránku, nejspíše už něco víte, nebo jste aspoň slyšeli o hře Fortnite. Hra vyšla 25. července 2017 jako Survival hra, kde vaším úkolem je plnit náhodně generované mise ve kterých se bráníte hordám zombie za pomoci zbraní a vámi postaveným opevněním.

26. září 2017 se do hry přidal druhý mód, a to konkrétně Battleroyal, který nádherně propojil dvě velmi oblíbené hry a spojil je do jedné. Jednalo se o hry Minecraft a PUBG. Hra již od začátku byla free-to-play, díky tomu si získala velké obliby hlavně u mladší generace hráčů. Do dnešního dne si jí vyzkoušelo už více než 250 miliónů hráčů po celém světě, za takové číslo by se nestyděli ani tří Ačkové hry.

Fortnite: Save the World

Zde si důkladně popíšeme jednotlivé módy. Začneme módem Save the World. Mód je v předběžným přístupu, navíc za možnost zahrát si ho musíte zaplatit, ale jak nám bylo od vývojářů slíbeno, dřív nebo později by se tento mód měl také stát Free-To-Play.

Mód můžete hrát společně ještě z dalšími 4. kamarády, kde cílem vašeho poslání je zlepšit klimatické podmínky země výrobou štítu, který pohltí bouři zužující váš svět. Celý tento mód bere důraz na crafting, který jde ruku v ruce s těžbou a stavěním.

Fortnite: BattleRoyal

BattleRoyal je žánr hry s kterým se za poslední dva roky roztrhl pytel. Vývojáři Epic Games na tuto BattleRoyal bublinu zareagovali, a vydali Fornite: BattleRoyal. Okamžitě se jejich dílo chytlo velké oblibě. Tento mód spočívá v tom, přežít a zůstat jako poslední.

Začnete v lobby, kde se většinou čeká na dovršení hranice 100 hráčů, aby se vůbec tento mód zapnul. Po dovršení hranice se všichni hráči přesunou do autobusu, který prolítá lineárně po celé mapě. Hráči si libovolně vybírají místa, kde vyskočí.

Celý tento mód můžete hrát sám, nebo společně s jedním nebo třemi kamarády. Místa, kde vyskočit si zvolíte sami, například podle kořisti kterou na daném místě můžete najít, ale čím víc kořisti se tam může nacházet, tím máte větší možnost narazit na lidí na dané lokalitě. Předem si tedy musíte domluvit, jestli jste připravený na střet s ostatními hráči, nebo radši zvolíte variantu padnout tam, kde tolik kořisti není, ale zaručeně nikoho nepotkáte. Po dopadu se okamžitě snažíte najít tu nejlepší zbraň, nejtvrdší armor a největší bagl. K tomu všemu musíte těžit materiály ke stavbě opevnění proti nepřátelským hráčům.

Nejen že celou dobu máte strach z ostatních hráčů, po určitých časových intervalech se okolo mapy začne formovat bouřkový mrak, který zabije vše, s čím přijde do kontaktu. Postupem hry se toto bouřkové mračno zvětšuje a naopak herní prostory se zmenšují, čímž hra nutí hráče, aby šli do středu kruhu.

Aby se z toho nestalo pouhé monotonní snažení o výhru. Vývojáři hráčům pravidelně naděluji různé eventy. Nejznámější dva eventy, které kdy ve hře byly, jsou eventy spojené s vydáním filmů Avengers. Při vydaní Avengers: Infinity Wars byl do hry uveden event s názvem Infinity Gauntlet, který umožňuje hráčům po získání rukavice převzít roli Thanose a stát se doslova bohem a bojovat proti ostatním hráčům.

Poslední mód spojený s filmem Avengers: End Game. Po zapnutí vás hra náhodně přiřadila buď do týmu Thanose, kde budete hrát za jednoho z jeho Chitauri, a nebo do týmu Avengers. Jako Avengers začnete úplně normálně v autobusu. Po dopadu budete mít v inventáři M4 a taktickou brokovnic, ale to na poražení protějšího týmu stačit nebude, proto po mapě musíte pomocí map s pokladem hledat Artefakty hrdinů z Avengers, jako například štít Kapitána Ameriky, a tím se stanete jedním z nich.

Pokud vás nějaké módy nezajímají, dále hra nabízí možnost sezón. Jednotlivé sezóny se pravidelně střídají po 3. měsících. V každá sezóna vám nabídne dva druhy BattlePassu. Placený a neplacený. Hraním a plněním úkolů si zvětšujete level vašeho BattlePassu, a tím se vám odemykají nové Emoty, Skiny a podobné…

A poslední věc o které je dobré se zmíním je možnost workshopu, ve kterém si hráči tvoří vlastní módy nebo mapy. Můžete si zde zahrát třeba Kvíz na váš oblíbený film nebo serial, země je láva či dokonce Hide and Seek.

Pocity z hraní:

Budu k vám upřímný. Na hře jsem nahrál do kupy asi 12. hodin, počítaje herní dobu z obou modů. Hra už od vydání působí vizuálně velmi dobře, jednoduché, ale přece velmi dobře provedené zpracovaní jednotlivých modelů a mapy mně baví. Navíc zájem vývojářů o tuto hru neklesá, a díky tomu hra nepřestává bavit. Sám jsem si oblíbil více mód Save the World, ale i ten postupem času omrzel. Hru už zapínám jen kvůli workshopu, ve kterém travní čas s kamarády hraním různých vytvořených módů.

Hodnocení:

7 z 10