F1 2019 – Recenze

Jak už jsem zmiňoval při recenzi MotoGP 19, do nedávna jsem neměl žádný větší vztah k závodním hrám. Ale po startu F1 jsem si uvědomil, že pod sekcí závodních her,na mě čeká ještě dost neobjevené,zábavy, kterou stojí za to prozkoumat.

F1 mě v televizi nikdy nebavilo, bylo to pro mě prostě nudné a repetetivní, a s tímto názorem jsem i zapínal hru, ale už po prvních pár minutách jsem zjistil, že jsem se šeredně zmýlil. Optimalizace hry je skvělá, stálých 60 snímků, za jakéhokoliv počasí, ostrý obraz a pěkně provedený vizuál hry, doprovázená ještě lépe udělaným soundtrackem.

Jízdní model byl vynikající, pokud se vám při závodě změnilo počasí, museli jste přizpůsobit svůj styl jízdy tomu, co si na vás matka příroda připravila. Společně s úžasným fyzikálním modelem to ze hry dělalo jedinečný zážitek, a vůbec bych se nebál hru doporučit i lidem, kteří nikdy v životě podobné hry nehráli.

Hra obsahuje několik různých herních režimů, které si teď rozebereme. Kariéra, kde se snažíte probojovat přes hromadu známých jmen až k titulu Mistra světa Formule 1. Dále zlepšujete Image teamu, pod kterým jezdíte, a to například tiskovýma konferencemi, nebo výhrami v závodech. Jako jezdec začnete v novince série, a to v závodech nižší třídy F2, a pomocí výher, teamového ducha a stromu dovedností, se pomaličku dopracováváte až do hlavní soutěže. Bohužel co se týče F2, nachází se zde jen teamy sezony 2018, ale jak už vývojáři slíbily, tak současnou sezónu dodají v budoucnu.

Samotný průběh z F2 do F1 je docela uspěchané, a moc si těch slabších motorů neužijete, ale i přesto doplnění skvěle udělanýma cutscenama, a příběhem nám z tohohle krátkého úseku navodí užasnou atmosféru. Po posledním vyhraném závodě F2 jsem se těšil, co za příběhy a cutscény mě čekají v F1, a zde jsem byl dost zklamán, když jsem zjistil, že F1 tyto scény neobsahuje. A pokud vás už závody nebaví, máte možnost také zkusit Challenge, který otestují váš řidičský skill. Při plnění jednotlivých výzev si také můžeme otestovat historické vozy F1.

Dále si můžeme zajezdit šampionát, což vás zabaví na dlouhé hodiny, časově měřené závody, a nebo samotné Grand Prix, ale tyto mody by měli fanoušci této série znát, a ani sám nevím, co bych o nich měl říct.

Editor vzhledu umožňuje upravit si vzhled bud své formule, nebo vašeho jezdce. To jak bude náš jezdec vypadat, si ze začátku vybereme sami. Můžeme si zvolit národnost, jakým přízvukem budeme mluvit, předpřipravený obličej a pohlaví. Vzhled formule si můžeme upravit pomocí různých variant postřiků, kde potom kombinujeme libovolné barvy, aby se nejvíce podobali námi vysněnému autu.

Ve hře funguje ingame měna, tu získáváme vyhráváním a využijeme jí třeba na nákup vzhledů kombinéz, rukavic či helem. Pokud se vám povede sladit si formuli s barvami vaší kombinézy, tak si nádherně můžete vybudovat pověst pod určitou barvou. To rozvíjí možnost pozdějšího eSportu, který bude součástí hry, jak už vyplývá ze zpráv v menu hry

Samotný multiplayer hry už mě tolik nebavil. Ani jednou jsem neuspěl při snaze vyhrát jednotlivé multiplayerové ligy, kompetitivní zápasy byly plné snaživců, kteří na té hře trávily celý dny, a já neměl nejmenší šanci se dostat ani do top 3, na štěstí pro amatéry jako jsem já se v multiplayeru nachází i nehodnocené závody, kde jsem byl jednou 2. takže aspoň nějaký úspěch. Údaje z multiplayeru se řadí do světového žebříčku, tak že si můžete zjistit, jak oproti ostatním jste na tom vy, a zvedne vám náladu i ta informace, že v té hře jsou ještě horší hráči než jste vy.

Shrnutí

I přes to že jsem na začátku bojoval s hratelností, která mi přišla strašně zle udělaná zrovna na klávesnici, jsem si později na ovládaní zvykl, samotný vizuál hry je skvěle zpracovaný, a to ve vás budí pocit že tu hru musíte hrát. A i přesto že jsem dokončil kampaň, tak v té hře bylo pořád co dělat, takže se nemusíte bát toho, že vás po dohraní singlu hra omrzí.

Hodnocení: 7/10

Hra je dostupná na platformách