MXGP Pro – Preview

Před týdnem jsem vám mohl přinést své dojmy z hraní MotoGP 18, které jsem měl možnost hrát v Londýně na Milestone ShowCase Eventu. Dnes padá další embargo a já se s vámi mohu podělit o další zkušenosti z této prezentace. Tentokrát půjde o motocrossové závody MXGP Pro, jenž toho slibují opravdu hodně a od jejich splnění již samotný preview build neměl moc daleko. Opět netuším z jaké fáze vývoje build pochází, takže se od finální verze může razantně měnit, ale moc bych na to nespoléhal. Spíše již dojde k drobným úpravám a optimalizaci, minimálně soudě toho, co již samotná preview verze nabízela.

Použitý verze hry byla opět poměrně otevřená a nabízela již tvorbu samotného jezdce pro režim kariéry. K dispozici bylo několik typů obličejů, drobné úpravy startovního čísla a jeho font. Nechyběla ani volba národnosti a samozřejmě možnost pojmenovat svého jezdce. Samotný režim kariéry byl bohužel zamčen a buildu nebyl k dispozici. Po tvorbě jezdce byla možnost výběru stoje z šesti licencovaných značek motocyklů od Husquarny, přes Suziki až po KTM. Jedná se jednoduše o stroje použité v rámci oficiálních závodů MXGP.

Když jsem si vybral své oblíbené KTM, tak se hra přesunula rovnou do nového režimu Compound. Compound je jakási tréninková oblast, v níž na vás čeká řada tutoriálů, ale jsou zde v rámci něj vystavěny i dvě tratě. Compound je ve svém základu zcela otevřenou oblastí, kde se můžete prohánět na předem připravených cestách, ale můžete vyrazit jezdit i mezi stromy a bujnou vegetaci. Vývojáři nám připravili 1km čtvereční plochy, která se stane vaším hřištěm. Compound je zároveň základním režimem celé hry. Dostanete se do něj při načtení hry, dostanete se do něj po konci závodu a do jisté míry zde nahrazuje samotné menu. Celá oblast je vždy načtená, aby bylo možné jedním stisknutím tlačítka vyrazit na trénink a dalším zase zpět do menu pro výběr režimů a nastavení.

Nyní k tutoriálu. Ten je poměrně komplexní a provede vás vším možným nastavením a ovládáním dostupným ve hře. Není to tedy jako v případě MotoGP, kde jste si lekce volili. Hra vám nejdříve představí základní režim fyziky. Ten není nikterak obtížný a hra se v něm ovládá nejsnáze. Přesto i základní režim fyziky nabízí velice zábavnou hratelnost. Po zhruba jednom kole na Compoundu vás hra přepne do režimu Pro. Ta vám zcela změní hratelnost celé hry. Tým vývojářů dělající v Milestone na této sérii se s každým novým dílem posouvá neustále vpřed a tady to opět dokazují. Fyzikální model je vytvořen od nuly a to nejen motocyklu ale i samotného jezdce. Jeho pohyby a náklony, přenášení váhy zde hrají velkou roli. Jelikož to, jak budete ovládat jezdce v závislosti na motorce, ovlivní, jestli budete dojíždět v pořadí na lepších místech, či vás budou čekat nemilosrdné pády.

Musím říct, že hratelnost se od třetího dílu natolik změnila, že hra se vám v počátcích bude trochu vzpírat. Tedy do chvíle, než se s fyzikálním režimem sžijete. Je pravda, že každá chyba je v tomto případě trestána. Musíte mít natrénovaný každý dopad, či náklon jezdce. MXGP Pro vám zadarmo rozhodně nic nedá. Poměrně důležitá je i regulace plynu a během skoků je nutné plyn úplně vypustit, aby bylo možné lépe přenášet váhu v letu na motorce. Ani nespočítám, kolikrát jsem během hraní na prezentaci spadl. Tento titul je opět o něco propracovanější, a již přináší řádnou výzvu pro všechny, pokud si tedy na tento fyzikální model troufnete.

S fyzikou a hratelností souvisí i samotný povrch, na němž se pohybujete.  I zde se budete pohybovat od písku po bahno. Změna je hlavně v tom, že motocykly nyní vytváří mnohem více kolejí, než tomu bylo v předchozích dílech, což pochopitelně bude mít vliv na pohyb motocyklu. Hlavní změny však přichází s počasím. Letos zde nenajdeme jen sucho a drobný deštík. Nehledě na to, že v loňském díle tyto podmínky nehráli příliš velkou roli. To se má změnit. A podle toho co preview build předvedl se to i změní. Za deště budou motocykly hůře ovladatelné a kola budou více prokluzovat. Avšak kromě deště samotného mohou být tratě pouze mokré, ale za to po pořádných lijácích. Na trati tak může vysloveně stát voda, která vám pohyb značně zkomplikuje. Předně rozjezdy budou pomalejší, kola budou více prohrabovat a zároveň vám může motocykl snadněji ustřelit. Tady je regulování plynu a schopnost přenášet váhu jezdce opravdu důležitá. Celkově bylo z preview verze cítit ta touha posunout tuto sérii zase o kus dál a přinést co nejautentičtější zážitek.

V úvodu jsem se zmínil o tom, že prezentovaná verze byla poměrně otevřená a je tomu tak. Bylo možné otestovat všechny reálné jezdce v obou dostupných kategoriích, tedy MX2 a MXGP, a na všech oficiálních tratích a dvou vytvořených v rámci režimu Compound. Jezdce a tratě bylo možné testovat v rámci dvou režimů a to rychlého závodu a time trialu. Časovou zkoušku jsem testoval pouze v rámci tratě na Compoundu a to s nastavením fyziky Pro. Musím říci, že se mi podařilo zajet pouze jedno jediné počítané kolo asi z dvaceti odjetých a to už mám v sérii něco nahráno. Přešel jsem tedy raději k samotným závodům. Tady musím vyzdvihnout umělou inteligenci. Hra vám letos nedá vůbec nic jen tak, počítačem řízení jezdci na nastavení obtížnosti normál dokáží pěkně zatopit a z 10 odjetých závodů jsem byl schopen vyhrát zhruba čtyři, což mi trochu kazí bilanci z předchozích dílů, ale co se dá dělat. V průměru jsem dosáhl maximálně na čtvrté místo, ale i přes to, že jsem se na stupně vítězů nedostal, tak pocit z každé dosažené příčky byl, vzhledem k obtížnosti fyziky, uspokojivý a já měl dobrý pocit z toho, že jsem se opravdu snažil.

Chování na tratích je s novým fyzikálním režimem odlišné, než tomu bylo minule a tak jeden pokus na každé z testovaných tratí není dostatečný k tomu, aby bylo možné tratě projíždět na prvních příčkách vždy. Trochu mě mrzí, že v tomto díle chybí moje oblíbená trať Glen Helen, ale zato je tu několik nových, což je rozhodně plus. Pocit z jízdy mi trochu stěžoval i fakt, že pohled na tratě je poněkud odlišný. Technicky se MXGP Pro zase o nějaký kus posunulo a tak prostředí působí zase o něco jinak. Vše je plnější, živější a celkově působí lépe. Hlavně přibyla míra vegetace na tratích a její detaily. Pokrok je daleko citelnější, než u série MotoGP a to i přes to, že obě hry pohání stejný engine. Je tedy pravdou, že vývojáři série MXGP mají s fungováním použitého Unreal Enginu 4 více zkušeností. A je to vidět. MXGP Pro jsem opět hrál na PS4 Pro a chválím optimalizaci hry, nikde jsem si nevšiml propadu sníkování, či jiných chyb. Hra běžela plynulých 30 fps, avšak rozlišení hry nedokážu odhadnout, z mého pohledu šlo o full HD, ale mohlo jít i o vyšší, jenže ten dojem trochu zkreslovala absence vyhlazování hran a některá místa vypadala zubatě. Jednalo se o preview build, tudíž věřím, že tyto neduhy budou do konce června odstraněny.

Letošní díl MXGP Pro bude jednoznačně sázet na autenticitu a pocit ze samotné jízdy. Odlišnost vývojáři jasně vyzdvihují tím, že hra není pouhou řadovou hrou ze série, ale něčím speciálním. Během hraní jsem si všiml jistého progresu v sérii a jsem za to rád. Tuto sérii hraji s velkou oblibou. Uvidíme, jak si hra bude vést během svého vydání. Věřím, že by to mohlo dopadnout opravdu dobře a ukáže všem konkurentům i předchůdcům, jak má vypadat motokrosová hra. MXGP Pro k tomu má jednoznačně skvěle našlápnuto.

Autor: Jiří Hora
Testovaná verze: Playstation 4 Pro

MXGP Pro můžete již nyní rezervovat na příklad na Kuma.cz. Hra vychází  29.6.2018 pro PC, Xbox One a Playstation 4

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *