MotoGP 18 – Preview

Minulý týden v úterý jsem se zúčastnil ShowCase Eventu italského vydavatele Milestone srl. V rámci tohoto Eventu v Londýně jsem si mohl vyzkoušet jejich dva nadcházející tituly. Z nichž první je MotoGP 18, na něhož dnes padlo embargo a konečně se s vámi můžu podělit o dojmy z hraní nové sezóny nejprestižnějších motocyklových závodů na světě. Hra byla předváděna v Preview Buildu, takže netuším, jak aktuální tato verze byla a jak se bude lišit od finální verze, jenž se nám dostane do rukou již 7.6.2018.

Z kraje musím hned vyzdvihnout fakt, že verze, jenž byla k dispozici, byla poměrně otevřená. Tedy alespoň po stránce samotného gameplay obsahu. Avšak s režimy to tak slavné zase nebylo. Zavítat jsem mohl akorát do základních singleplayerových režimů a tutoriálu. Právě do tutoriálu nás zavedly první kroky této verze MotoGP 18. Člověk si tak mohl krok od kroku projít základní mechaniky hry, které se prakticky během let nezměnily. Natrénovat si je možné správné najíždění do zatáček, brzdění, regulace plynu. Poté může člověk přejít k pokročilejším technikám, které poté souvisí s reálnějším nastavením fyziky, kde už člověk opravdu musí motocykl tlačit k zemi, dobře si najíždět, regulovat plyn a zároveň oddělovat přední a zadní brzy.

Fyzikální model zde doznal jistých změn. Tedy pokud budeme brát ono pokročilejší nastavení fyziky. Týkají se hlavně pneumatik. Nově je brána v potaz jejich teplota. V prvních kolech je tedy nutné počítat s tím, že přilnavost nebude úplně ideální a to může vést ke komplikacím vedoucích až k pádu jezdce. Jinak se dle mého zase tolik nezměnilo, či to spíše není na první pohled znát. Pro mě bylo testováním MotoGP 18 pátou hrou v pořadí této série, a tak už to možná vnímám trochu jinak. Hlavně po skvělém TT: Isle of Man, které nastavilo laťku zatraceně vysoko, zde mám pocit, že tomu už zkrátka něco chybí. Hlavně Tourist Trophy dokázalo navodit skvělý pocit z rychlosti, kterého se mi zde úplně nedostávalo.

Ono to nejspíše trochu souvisí s tím, jak jsou nastavené kamery, jak dokažou dynamicky reagovat na povrch, byť by to mělo znamenat pouze mírně chvění obrazu při brzdění, avšak v novém MotoGP mi většina kamer přišla až moc statických, bez sebemenšího náznaku zachvění. Výjimkou je snad jen pohled přímo z helmy jezdce, jež naopak působí velice dobře a ony záchvěvy zde jsou, pocit z rychlosti je přeci jen lepší a poprvé se dá říct, že jsem si jízdu opravdu užíval. Byť je ta jízda z tohoto pohledu krapet složitější, ale jak se vám to dostane do žil, tak už hru jinak hrát ani nebudete.

Nyní zpět k dostupnému obsahu preview buildu. K dispozici byly všechny tratě ze sezóny 2018, včetně všech jezdců kategorií Moto3, Moto2 a tedy hlavně MotoGP. To vše si člověk mohl zkusit v jednotlivém závodě, kompletní Grand Prix, či si vytvořit vlastní Šampionát. Kariéra a multiplayer k dispozici nebyly. Já jsem vše zkoušel v rámci jednotlivých závodů, abych si vyzkoušel různé podmínky na trati. Od suché vozovky, přes mokré až po samotný déšť a opravdu na různém povrchu se motocykly chovaly jinak, i v případě že jste vyjeli mimo, to pak většinou znamenalo pád, ale není to automatické. I v těchto případech lze motocykl ukočírovat.

Tratě se od minulého ročníku trochu změnily, ne snad pro to, že by se změnil výběr okruhů, ale proto, že se změnila jejich tvorba. Vývojáři již nevytvářeli tratě na základě obrazů, videí a fotografií, ale na základě skenování. Tratě by tak měli být vytvořeny 1:1 ku jejich vlastním předlohám. K tomu jim bylo dopomáháno pomocí několika dronů, jenž tyto skeny poskytovaly. Celé je to vedeno k co největší autenticitě a požitku ze samotného hraní. Což je každoročně cílem vývojářů a letos, to evidentně chtěli dotáhnout zase o kus dál a s tímto rozhodně neudělali krok špatným směrem. Ale co dál?

Dál bylo nutné se zaměřit celkově na technickou stánku hry. Přeci jenom série MotoGP poslední roky technologicky zaostávala a to hlavně tím, že hnací motor vyvinutý v továrnách Milestone, již neudržel krok s dobou a většina jejich titulů tak přešla pod Unreal Engine 4. Letos se k nim přidává poprvé v rámci série i MotoGP 18. To poprvé je velice důležité. I přes to, že hra vypadá zase o něco lépe, má detailní jezdce, letos i plně nasnímané obličeje, tak to okolí tratí mi stále přijde poměrně prázdné, takové bez duše. Sice jsou zde přidané nějaké ty featury, jako kouř z dýmovnic podél tratě a tak podobně. Osobně mi to stále přijde málo a to i s ohledem na ostatní hry Milestonu, které již tento engine využívají. Vypadají jednoduše lépe, než letošní MotoGP 18 a je to škoda. Ale není třeba zatím házet flintu do žita. Stále nevím, z jakého stádia vývoje byl onen preview build, takže finální release ještě může překvapit.

MotoGP 18 má letos zase nakročeno o něco blíže k onomu vysněnému cíly. O tom jestli se to opravdu podaří, mě může přesvědčit jedině finální verze hry. I když se bude i tak nejspíše jednat o nejlepší díl série, tak nemohu již říct, zda to bude stačit a zda se série nebude již jen točit v kruzích. Myslím, že co se hratelnosti týče, tu máme již kvalitnější závodní hru na silničních motocyklech, ale možná mě ještě MotoGP přesvědčí o opaku.

Autor: Jiří Hora
Testovaná verze: Playstation 4 Pro

MotoGP 18 můžete již nyní rezervovat na Kuma.cz ve verzích pro PC, Playstation 4 a Xbox One.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *