MotoGP 18 – Recenze

Když jsem před necelým měsícem psal preview na MotoGP 18 měl jsem ke hře několik výtek, které jsem doufal, ve finální verzi zmizí. Milestone srl, kteří za touto sérií stojí mají přeci jenom s motorkovými závody již letité zkušenosti, jenž by se měly každým rokem projevovat ve stále lepších hrách. Je tedy MotoGP 18 lepší hrou než předešlí rok? Rozhodně! Stačí to? To si řekneme níže v recenzi.

Letošní ročník měl být plný změn a úprav v samotném jádru hry. To vše měl zaručit přechod série na Unreal Engine 4, který již pohání ostatní hry z portfolia tohoto studia. Po technické stránce se toho opravdu změnilo dost. Změnou prošel fyzikální model, který nyní bere v potaz více faktorů, ať už teplotu samotných pneumatik, zrychlení motocyklů, či povrch na kterém se momentálně můžete nacházet. Myšleno: suchý, mokrý, vlhký asfalt, ale samozřejmě i okolí tratě, které může také ovlivnit vaši jízdu. Letos jsou i obrubníky vymodelovány trojrozměrně, není to tedy jen placka, která se pouze tak tváří, což bych v dnešní době už dávno považoval za standart. Přechod na Unreal Engine 4 je nejznatelnější po grafické stránce. Hra působí detailnějším a živějším dojmem, než kdy dříve. Tedy hlavně pokud máte Xbox One X. Pokud máte původní Xbox One, pak se připravte na spoustu zubatých hran a nižší detailnost. Rozdíl v obou verzích je silně znatelný. Na Xbox One X běží hra ve 4K, kdežto na původním Xboxu běží hra pouhých 900p. Avšak chod je plynulý tentokrát na obou platformách. Právě chod byl během vydání her od Milestone vždy problémový, což tentokrát neplatí.

U samotné hratelnosti k žádné výrazné evoluci nedošlo. To nemění nic na tom, že se hra i přesto hraje velice dobře. Hlavně pokud toužíte pocítit nějakou tu autenticitu, tak pohled z helmy je zde opravdu výtečně zpracovaný. Dynamika zadní kamery je taktéž mnohem lepší. Pocit ze samotné jízdy také není špatný. U vyšších kubatur je opravdu dobrý, ale tak nějak po hraní TT: Isle of Man, mi to přijde nedostatečné. Tam byl úžasný pocit z rychlosti, z jízdy byla cítit síla motocyklů, které řídíte, tady se to úplně nedostavuje. A to můžu zvolit nastavení fyziky, jaké chci. Po této stránce mám evidentně letos rozhodnuto, je tedy možné že RIDE 3 můj pohled ještě změní, ale to je ještě daleko.

Herním režimům opět kraluje režim kariéry. Ten se, od minule, opět příliš nezměnil, byť drobné úpravy by tu byly. Hlavní je možnost vývoje vašeho motocyklu, což stojí nějaký ten kredit a projevuje se to lepšími jízdními vlastnostmi. To je ale asi jediná zásadní změna v tomto režimu. Jinak opět postupujete od nejnižší kategorie Red Bull Cup, až po královskou třídu MotoGP. Tuto sérii recenzuji již čtvrtým rokem a tak nějak už mě nebaví, jezdit každý rok režim kariéry od nejslabších kubatur, když už jsem se propracoval do onoho MotoGP loni. Nehledě na to, že každý rok jezdíte ty samé tratě do kola. Asi bych ocenil, a věřím, že i ostatní fanoušci série, kdyby šel dosažený postup z předchozího ročníku do nového neimportovat. Byť dejme tomu přechod na nový engine, by toto nejspíše ani neumožňoval.

Kromě kariéry hra obsahuje ještě tři další singleplayerové režimy a těmi jsou Championship, Grand Prix a Time-trial. V prvním případě můžete odjet celou jednu sezónu za svého oblíbeného jezdce, či si výběr tratí a jejich pořadí upravit k obrazu svému. Druhá varianta je vlastně podobná, s tím rozdílem, že si vyberete pouze jezdce a trať a vrhnete se přímo do hry. Třetí zmíněný je typický závod s časem, kdy se pokusíte překonávat neustále sami sebe. Nakonec pro ty, kteří se sérií nemají žádné zkušenosti je tu i režim tutoriálu a našince jistě potěší, že je situovaný na Masarykův okruh v Brně. Celkově tu ale nenajdete nic nového, byť by se mohl nabízet nějaký ten challenge režim, či nějaké jiné z pestření, které nabízelo například MXGP 2, které vzalo situace z reálných závodů a bylo nutné je splnit tak, jak se staly, či lépe. Chybí mi tu zkrátka nějaké to osvěžení a pouhá změna v herním enginu, mi přijde za plnou cenu trochu málo. A to říkám přesto, že mě hra i letos velmi baví a to obzvláště letos s oním novým enginem, jen je to pořád ta samá písnička dokola, kterou i přesto že ji máte rádi, se vám po čase ohraje.

Vývojáři se letos tak více snažili u jiné části hry a tou je multiplayer. Neberu teď klasické režimy, které tu již byly i předtím. Dokonce je titul o jednu ochuzen a tou je splitscreen, jenž se letos rozhodli vývojáři jaksi vynechat. Hlavní složku multiplayeru má tak tvořit hlavně MotoGP eSport Championship, kde budete soutěžit s nejrychlejšími hráči z celého světa o ono pomyslné světové prvenství. Podstatné je však ono slovo budete. Režim je momentálně stále neaktivní a kdy bude oficiálně spuštěn, se zatím neví. Ale mám být na to naladění, jak sám režim tvrdí.

V tomto ročníku nechybí i jistá úprava vaší postavy, kde si můžete vybrat vaše startovní číslo a přezdívku a u obou si nastavit jejich font. Volbu národnosti a vlastního jména asi ani zmiňovat nemusím. Vedle toho je možné si vybrat helmu, rukavice a boty. S tím, že zbytek se odvíjí od zvoleného týmu v kariéře, s nímž máte podepsanou smlouvu.

A to je vlastně všechno. Další rok a další ročník MotoGP. Ano, letos jde o nejlepší díl v rámci této série. Který konečně vypadá k světu, tedy pokud vlastníte Xbox One X a který už od vydání dobře běží. Ovšem kromě pár drobností nepřináší nic, co by vás vysloveně posadilo na zadek. Chybí tu nějaká ta větší inovace, či nějaká další přidaná hodnota. Třeba jako byla v ročníku 2016, kdy se hra sice točila hlavně kolem Valentina Rossiho, ale nabídla vedle klasického MotoGP, i plochou dráhu, drifty, nebo rally cross, což značně oživilo daný titul. Pokud má někde tento titul svůj nejvyšší smysl, pak je to rozhodně Nintendo Switch, kde bude slavit série svou premiéru.

MotoGP 18 je nejlepším ročníkem herní adaptace, který tu kdy byl. Hře prospěl přechod na nový engine, což přineslo v důsledku toho lepší fyzikální model a pochopitelně i vizuální stránku. Novinka přinesla i několik drobných inovací v režimu kariéry v podobě vývoje motocyklu. Jinak nenabízí bohužel vůbec nic nového. Hře chybí nějaká přidaná hodnota v podobě nějakého Challenge modu, či například historických závodů. Takto je to jen další hra do série, která letos navíc po prvé postrádá splitsceen. Ne, nejde o špatnou hru, jde o dobrý titul, který ale mohl být lepší. Pokud jste skalními fanoušky série MotoGP, pak byste tento díl minout neměli.

Hodnocení:  6,5/10

MotoGP 18 můžete koupit například na Kuma.cz, ve verzích pro PC, Xbox One a Playstation 4.